[O2FL] Spadają obroty na postoju silnik 1.6 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • will78
    Classic
    • 2009
    • 10

    [O2FL] Spadają obroty na postoju silnik 1.6 TDI

    Po rozmowie z brokerką, która mnie ubezpieczała w Warcie - polisa jest na mnie, dzięki temu miałem zniżki. Leasing jest właścicielem, ja użytkownikiem i ,,dawcą zniżek'' i płatnikiem polisy.

    Więc zgłaszając to z OC momentalnie dostaję zwyżkę w OC także w Hestii na octę - a mam maxa zniżek.

    To chyba jednak nie do końca 160-200 zł na dwóch autach, bo to nie będzie jednorazowa zwyżka. Brak zniżek przełoży się na kolejne, droższe polisy w następnych latach. Będzie trzeba wypracować zniżki wyższą stawką - tak mi się wydaje.
  • mkzibi
    Classic
    • 2007
    • 29

    #2
    [O2FL] Spadają obroty na postoju silnik 1.6 TDI

    Witam. mam problem ze swoją octavią z silnikiem 1.6 TDI. Problem polega na tym iż występują różne obroty na luzie w zależności od tego czy auto zatrzyma się czy ruszy.

    Na przykład. jak odpalę silnik mam ok 700-720 obr./min
    Jak tylko samochód ruszy i wrzucę na luz to obroty są ok 900 obr/min

    Szczególnie widac to dokładnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. jade na luzie i mam 900 obr. Jak tylko auto się zatrzyma obroty spadają do 700. I tka ciągle.

    Co może być przyczyną? jakie w zasadzie obroty pownien mieć na postoju na luzie i w czasie jazdy na luzie?

    Komentarz

    • demmsi
      Elegance
      • 2011
      • 966
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Ten silnik tak ma.

      Komentarz

      • Tomek000
        Ambiente
        • 2013
        • 143
        • Octavia II (1Z3)
        • CBZB 1.2 TSI 105 KM
        • DADA 1.5 TSI 150 KM

        #4
        mkzibi, wszystkie 1.6 tdi tak mają :kciukgora

        btw. obroty nie spadają jeśli wypalany jest filtr DPF albo działa grzałka elektryczna (to tylko zimą)
        Kodiaq 1.5 DSG Style

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Ale wtedy nie ma 900 a 1000.

          Normalnie faktycznie okolice 700.

          Co ciekawe zauwazylem u siebie, ze jak obroty sa nizsze to chwilowe spalanie jest wyzsze 0,6-0,7l, a jak podniosa sie to bywa nawet 0,4l :twisted:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Tomek000
            Ambiente
            • 2013
            • 143
            • Octavia II (1Z3)
            • CBZB 1.2 TSI 105 KM
            • DADA 1.5 TSI 150 KM

            #6
            Maicroft to u mnie tak nie ma, jak auto dobrze rozgrzane (jazda powyżej 20km) na postoju jest 0,3 ze światłami 0,4
            Kodiaq 1.5 DSG Style

            Komentarz

            • mkzibi
              Classic
              • 2007
              • 29

              #7
              Zamieszczone przez Tomek000
              mkzibi, wszystkie 1.6 tdi tak mają :kciukgora

              btw. obroty nie spadają jeśli wypalany jest filtr DPF albo działa grzałka elektryczna (to tylko zimą)
              Czyli rozumiem ze podniesione obroty wypalaja fitr.

              Prwde mowiac denrrwuje mnie to przy ruszaniu. Sinik dziwnie pracuje tak jak by nie wiedzial czy juz auto ruszyo i ma podniesc obroty czy jeszcz nie. Jest takie szarpanie. Tez tak macie

              Komentarz

              • Tomek000
                Ambiente
                • 2013
                • 143
                • Octavia II (1Z3)
                • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                #8
                Zamieszczone przez mkzibi
                Zamieszczone przez Tomek000
                mkzibi, wszystkie 1.6 tdi tak mają :kciukgora

                btw. obroty nie spadają jeśli wypalany jest filtr DPF albo działa grzałka elektryczna (to tylko zimą)
                Czyli rozumiem ze podniesione obroty wypalaja fitr.

                Prwde mowiac denrrwuje mnie to przy ruszaniu. Sinik dziwnie pracuje tak jak by nie wiedzial czy juz auto ruszyo i ma podniesc obroty czy jeszcz nie. Jest takie szarpanie. Tez tak macie
                To trzeba by było zobaczyć jak to u Ciebie wygląda, u mnie szarpanie nie występuje i wszystko przy ruszaniu wygląda jak w każdym innym aucie.
                Kodiaq 1.5 DSG Style

                Komentarz

                • robreg
                  L&K
                  • 2010
                  • 1195
                  • Octavia I (1U2)
                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez mkzibi
                  Sinik dziwnie pracuje tak jak by nie wiedzial czy juz auto ruszyo i ma podniesc obroty czy jeszcz nie. Jest takie szarpanie. Tez tak macie
                  Silnik nie wrozka, jak nie doatanie impulsu z pedalu przyspieszenia, sam sie nie domysli, ze trzeba sie na obroty wkrecac, a 700 rpm biegu jalowego to na tyle malo, ze najwidoczniej mozna zapomniec o manewrach bez gazu.
                  Pozdrawiam, Robreg.
                  ----
                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                  Komentarz

                  • mkzibi
                    Classic
                    • 2007
                    • 29

                    #10
                    A jeszcze jedno pytanie odnośnie tego auta. Problem jest taki że jak na zimno go odpalę to zanim się rozgrzeje to strasznie grzechocze zaworami.


                    Poza tym jak zimny i wcisnę na luzie na obroty to jak spadają znowu do poziomu to przez chwilę bujają obroty i spadają nawet do 600. Jak się rozgrzeje to już jest ok.

                    Komentarz

                    • Kris1985
                      Classic
                      • 2014
                      • 24

                      #11
                      Witam posiadam O2 1,6 102KM. Zakupiłem go niedawno i zauważyłem ze na biegu jałowym spadają obroty (tzn pokazuje komputer) 0,7 i tak też jest na obrotomierzu. Czy to tak mq być czy może tomjest jakąś usterka? Jak otwieram klapę to silnik się trzęsie.
                      Dzięki.

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Kris1985, No to fajnie, ze kupiles, fajnie ze sie zalogowales, a teraz przeczytaj jeszcze raz temat jaki jest na gorze :idea:
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Haart
                          Classic
                          • 2013
                          • 1

                          #13
                          Odgrzeję kotleta, aby się upewnić, czy u mnie wszystko ok, bo przejechałem już ponad 180 kkm i pewne rzeczy robię automatycznie.
                          Jeśli dobrze pamiętam, i chyba na górze to potwierdzacie, było tak, że rozgrzany silnik ma 1000 obr - zatrzymuję się, wrzucam luz, puszczam sprzęgło i obroty spadają do ok 700. I teraz nie pamiętam, czy jak wciskam sprzęgło, czy dopiero jak wrzucam 1 to podnoszą się do 1000 - można jechać. Jest tak, czy normalnie rusza się z 700 obrotów? Bo teraz startuję z 700 obrotów i jakby auto nie było w stanie się ruszyć, silnik wibruje, pedał sprzęgła trochę też.
                          Chyba wcześnie na koniec sprzęgła...
                          Ktoś coś pomoże?

                          Komentarz

                          • Ciacho123
                            Ambiente
                            • 2016
                            • 101
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            #14
                            Haart, u mnie obroty podnoszą się w momencie kiedy zacznę puszczać sprzęgło na wbitej jedynce

                            Komentarz

                            • pawel_breslau
                              Ambiente
                              • 2014
                              • 175

                              #15
                              Ja mam podobnie. Gdy dojeżdżam do skrzyżowania na luzie to obroty wskazują pomiędzy 800-900 obr. Gdy się zatrzymam to spadają także do 700. Miałem to od początku zakupu auta. Tylko, że teraz (po wymianie oleju) gdy się zatrzymam to po 2-3 sekundach obroty podnoszą mi się do 1000 obr. i włącza się wentylator. Słychać też, że silnik bardzie "żyłuje" Wydaje mi się, że w ten sposób wypala mi się DPF. Nadmienię, że wcześniej też podnosiły mik się obroty do 1000 i włączał mi się wentylator ale teraz już jest praktycznie na każdym postoju a także w czasie jazdy.
                              Tak na razie zostawiam, chyba, że ktoś ma pomysł co z tym zrobić.
                              Jednak jeśli chodzi o problem kolegi, który zakładał ten watek to tak jak wspomniałem-mam tak samo i myśl, że tak ma być.
                              Pozdrawiam.
                              Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                              Komentarz

                              • Angel
                                Rider
                                • 2008
                                • 503
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
                                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                #16
                                pawel_breslau, Bujnij się na trasę i wypał DPF-a.....
                                Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

                                Komentarz

                                • pawel_breslau
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 175

                                  #17
                                  Dzięki Angel ale niestety to nic nie daje. Myślisz, że to będzie w tym problem? Był kilkakrotny przejazd autostradą moim szkodnikiem ale bez żądanego efektu. Słyszałem kiedyś (albo czytałem), że można tego DPF-a przeczyścić mechanicznie ale jak i co to już nie wiem.
                                  Pozdrawiam.
                                  Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                                  Komentarz

                                  • Angel
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 503
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
                                    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                    #18
                                    jeśłi tak jest to trzeba wymusić wypalanie z poziomu VCDS/VAG.

                                    Daleko nie masz do mnie...

                                    Nr. tel PRIV
                                    Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

                                    Komentarz

                                    Pracuję...